Metro Türkiye, Türk Somonu’nu tezgahlara taşımaya başladı: “Gelecek nesillere bırakılması gereken değer”

Metro Türkiye, Türk Somonu Yetiştirme Projelerine Hız Kesmeden Devam Ediyor

Metro Türkiye, Samsun’da Türk Somonu yetiştirme projesi kapsamında ilk hasadını gerçekleştirdi. Karadeniz açıklarında Samsun’un Yakakent ilçesinde Parlak Su Ürünleri ve Skretting Türkiye iş birliğiyle geliştirilen Metro Premium Türk Somonu, ekosistemi korumaya yönelik yenilikçi yöntemlerle yetiştiriliyor. 350 tonluk hasat sonucunda 250 ton deniz balığının yem olmasının önüne geçildi.

Metro Türkiye, raflardaki yerini almaya başlayan Metro Premium Türk Somonu için Samsun’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Hamit Baykal, Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Sezgin Arslan ve Skretting Türkiye Genel Müdürü Ziya Özaydın katıldı. Projeye dair detaylar basın mensuplarıyla paylaşıldı ve sorular yanıtlandı.

“Gelecek Nesillere Değer Katan Bir Proje”

Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Baykal, projenin önemine değinerek, “Balığı ticari bir ürün olarak değil, gelecek nesillere bırakılması gereken bir değer olarak görüyoruz. Sürdürülebilir balıkçılık projeleriyle deniz balıklarının geleceğe aktarılmasına katkı sağlıyor ve Türk Somonu projesiyle bu hedefi gerçekleştiriyoruz” dedi. Metro Premium Türk Somonu’nun çevreye katkısının yanı sıra sofralardaki kalite ve güvenceyi de arttırdığı vurgulandı.

Ürünün izlenebilirliği konusuna da değinen Baykal, tüketicilere üretim sürecinin şeffaf bir şekilde sunulduğunu belirtti. Toplamda 227 ayrı kalite kontrol sürecinden geçen Metro Premium Türk Somonu, kalitesiyle dikkat çekiyor ve aynı kalite standartlarına sahip diğer balıklar gibi reyonlarda yerini alıyor.

Gelecekte de Başarıyı Yakalamaya Kararlıyız

Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Arslan, Türk Somonu’nun yetiştirme sürecine ilişkin detaylı bilgi verdi. Balık çiftliğinin kontrol mekanizmalarıyla ilgili bilgiler veren Arslan, “Günlük olarak balıkları izliyor ve beslenmelerini kontrol ediyoruz. Projemizde günlük 20 ton civarında yem kullanılıyor” açıklamasında bulundu. Skretting Türkiye Genel Müdürü Özaydın ise yem konusundaki detayları paylaşarak, başarılı projelerini Türk Somonu üzerinde de gerçekleştireceklerini belirtti.

Metro Türkiye’nin reyonlarında bulunan Metro Premium Türk Somonu ve diğer balıklar, tüketicilere QR kod aracılığıyla kolaylıkla ulaşılabilir. Ürünlerin Türkçe ve Latince adı, hasat tarihi, son kullanma tarihi, yetiştirildiği yer, kuluçkahane bilgileri gibi toplamda 12 farklı kriter tüketiciye sunuluyor.

Related Posts

Range Rover yeni logosuyla yeni bir döneme giriyor

Yeni Range Rover kimliği, JLR yatırımcılarına yapılan bir sunumda açıklandı ve modern, minimal bir yazı tipinde, birbirinden oldukça uzak iki kalın “R” harfinden oluşuyor; böylece Range Rover’ın imza stiline sadık kalınıyor. Bu , orijinal modelin …

Kredi ve kredi kartı borcu olanlar dikkat! Yapılandırma fırsatı geldi: Taksitler ne kadar tutuyor?

Borcunu ödeyemeyenler için yeni yapılandırma fırsatı geldi. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından borçlara 48 ay yapılandırma imkanı getirildi. Başvurular 3 ay içerisinde yapılabilecek. Peki başvuruda detaylar neler? 100 bin TL borcu olan bir kişi yapılandırma ile ne kadar ödeyecek? İşte detaylar… 

Bitcoin’in tarihi rekorunun ardından altcoinler de atağa geçti

Bitcoin’in tarihi rekorunun ardından altcoinler de atağa geçti

Bakan Memişoğlu duyurdu: 18 bin alım yapacağız!

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, TBMM’de AKP grup toplantısı öncesi gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bakan Memişoğlu, 37 bin sağlık personeli atamasının ikinci etabına ilişkin, “Eylül ayında ilerleyeceğiz. 18 bin atama için ilanımız olacak ve alım …

Tüketiciyi “korsan gözlükçülerden” koruyacak düzenleme yolda

TBMM’de görüşmeleri devam eden kanun teklifiyle, optisyen-gözlükçü işletmelerinin faaliyette bulunmalarına ilişkin esaslar düzenlenirken, sektör, bu düzenlemeyle korsan optisyenlerin önlenmesini bekliyor.

Tüketiciyi yanıltan tanıtımlar için 141 milyon lira ceza!

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu, bu yılın ilk 6 ayında, tanıtımlardaki aldatıcılık, bilgi eksikliğinin istismar edilmesi, ekonomik çıkarların etkilenmesi gibi kusurlar nedeniyle 141 milyon 123 bin 32 lira idari para cezası uyguladı.